Педагогічне керівництво процесом формування інформаційно-технологічної компетентності майбутніх учителів інформатики: практичний аспект
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-110-3-137-150Ключові слова:
інформаційно-технологічна грамотність, інформаційно-технологічна культура, інформаційно-технологічна компетентність, формування та розвиток інформаційно-технологічної компетентності, учитель інформатикиАнотація
В статті розкривається актуальна проблема організації педагогічного керівництва процесом формування інформаційно-технологічної компетентності майбутніх учителів інформатики у практичному аспекті. Наголошується, що технологічна підготовка в умовах сучасного інформаційно-освітнього простору педагогічного закладу вищої освіти, що реалізується шляхом виконання значної частини навчальних дій з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій, передбачає обов’язкову наявність початкової інформаційної та технологічної грамотності студентів, що виявляється не тільки в оволодінні ними вміннями та навичками використання в своїй діяльності сукупності технічних засобів та пристроїв, а й у здібності усвідомити, коли потрібна ця інформація, знайти її, оцінити та ефективно використовувати. Тому необхідно удосконалювати шляхи формування та розвитку інформаційно-технологічної компетентності фахівців як необхідного компонента їх загальної професійної компетентності, яка є ціннісним орієнтиром сучасної вищої педагогічної освіти.
Розкрито практичну складову процесу формування інформаційно-технологічної компетентності майбутніх учителів інформатики в контексті діяльності студії педагогічної майстерності для підвищення методичної та технологічної грамотності викладачів закладів вищої освіти, яка передбачала роботу за двома напрямами: «Сучасні освітні технології» та «Основи комп’ютерних телекомунікацій».
Робиться висновок, що використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньо-інформаційному середовищі педагогічного закладу вищої освіти та оптимальне керівництво цим процесом дозволило надавати студентам додатковий теоретичний та методичний матеріал на електронних носіях з дисциплін базової підготовки в галузі інформатизації освіти, що дало можливість повторювати навчальний матеріал з досліджуваної проблематики та використовувати його в новому контексті.