Особливості цифрового покоління
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2025-111-1-48-60Ключові слова:
цифрове покоління, особливості сучасної молоді, інформаційний простірАнотація
Мета наукової розвідки – визначити основні особливості сучасної генерації студентської молоді та проаналізувати їх вплив на ефективність навчання. Визначені зміни у цифровому поколінні порівняно з їх попередниками. Проаналізовані основні наслідки інформаційної революції для цифрового покоління (кліповість мислення, багатозадачність, вироблення особливої мови, зниження якості пам’яті, скорочення тривалості уваги тощо). Відзначається, що ці зміни є відповіддю свідомості сучасної людини на значне збільшення потоку інформації. Відзначається зниження порогу критичного мислення у сучасних школярів та студентів, послаблення у них відповідальності за свої дії, їх розсіяність, гіперактивність, дефіцит уваги та перевага візуальних символів перед логікою та заглибленню в текст, тотальне небажання щось запам’ятовувати.
На основі аналізу визначені основні ознаки людини, яка є інтернет-залежною: гарне самопочуття або ейфорія за комп’ютером; неможливість зупинитися; збільшення кількості часу, що проводиться за комп’ютером; нехтування сім’єю та друзями; відчуття порожнечі, депресії, роздратування не за комп’ютером; брехня роботодавцям чи членам сім’ї про свою діяльність; проблеми з роботою або навчанням.
Крім того, проаналізовано інші особливості цифрового покоління сучасної молоді, які можуть впливати на ефективність їх навчання і соціалізації (глобальність мислення толерантність, швидка адаптація до нових технологій, мультізадачність, тяжіння до щоденних нотатків в соціальних мережах, тривога непідключення, зниження емпатії та соціального інтелекту, інформаційна перевантаженість тощо).