Диригентсько-хорова підготовка здобувачів закладів вищої освіти в умовах цифрової трансформації
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2025-111-1-204-212Ключові слова:
диригентсько-хорова підготовка, цифрова трансформація, онлайн-навчання, відеоаналіз, цифрові технології, хоровий диригент, мистецька педагогікаАнотація
У статті розкривається проблема впливу цифрової трансформації на диригентсько-хорову підготовку здобувачів закладів вищої освіти, як діджиталізації освітнього процесу, що відкриває нові можливості для розвитку інноваційних форм навчання та інтеграції сучасних цифрових інструментів у хорову практику. Проаналізовано нові підходи до організації навчального процесу, репетиційної діяльності та оцінювання диригентських навичок у цифровому середовищі. Розглянуто трансформацію форм і методів викладання дисциплін диригентського циклу, зокрема у контексті впровадження дистанційного та змішаного навчання, що стали поширеними під час пандемії COVID-19 і продовжують активно застосовуватися у післякарантинний період. Звертається увага на нові можливості, які відкриває цифрове середовище для підвищення ефективності освітнього процесу: використання відеозаписів, онлайн-платформ, відеоаналізу, онлайн-репетицій, інструментів для самооцінювання.
Особливу увагу приділено практичному досвіду організації індивідуальних і групових занять зі студентами-диригентами: впровадження відеопортфоліо, взаємооцінювання, інтерактивних симуляторів та онлайн-заліків. Проаналізовано роль цифрових технологій у формуванні індивідуальних освітніх траєкторій, що дозволяє враховувати рівень підготовки, потреби й професійні орієнтири кожного здобувача. У висновках обґрунтовано доцільність інтеграції цифрового інструментарію в систему мистецької освіти за умови збереження художньо-інтерпретаційного змісту диригентсько-хорової підготовки. Визначено перспективи розвитку професійних компетентностей майбутнього хорового диригента в умовах цифрової трансформації мистецької освіти.