Диригентсько-хорова підготовка здобувачів закладів вищої освіти в умовах цифрової трансформації

Автор(и)

  • Ольга Дмитрівна Чурікова-Кушнір Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича (м.Чернівці, Україна) https://orcid.org/0000-0002-9166-7008
  • Зоя Василівна Софроній Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича (м.Чернівці, Україна) https://orcid.org/0000-0002-3163-460X

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2025-111-1-204-212

Ключові слова:

диригентсько-хорова підготовка, цифрова трансформація, онлайн-навчання, відеоаналіз, цифрові технології, хоровий диригент, мистецька педагогіка

Анотація

У статті розкривається проблема впливу цифрової трансформації на диригентсько-хорову підготовку здобувачів закладів вищої освіти, як діджиталізації освітнього процесу, що відкриває нові можливості для розвитку інноваційних форм навчання та інтеграції сучасних цифрових інструментів у хорову практику. Проаналізовано нові підходи до організації навчального процесу, репетиційної діяльності та оцінювання диригентських навичок у цифровому середовищі. Розглянуто трансформацію форм і методів викладання дисциплін диригентського циклу, зокрема у контексті впровадження дистанційного та змішаного навчання, що стали поширеними під час пандемії COVID-19 і продовжують активно застосовуватися у післякарантинний період. Звертається увага на нові можливості, які відкриває цифрове середовище для підвищення ефективності освітнього процесу: використання відеозаписів, онлайн-платформ, відеоаналізу, онлайн-репетицій, інструментів для самооцінювання.
Особливу увагу приділено практичному досвіду організації індивідуальних і групових занять зі студентами-диригентами: впровадження відеопортфоліо, взаємооцінювання, інтерактивних симуляторів та онлайн-заліків. Проаналізовано роль цифрових технологій у формуванні індивідуальних освітніх траєкторій, що дозволяє враховувати рівень підготовки, потреби й професійні орієнтири кожного здобувача. У висновках обґрунтовано доцільність інтеграції цифрового інструментарію в систему мистецької освіти за умови збереження художньо-інтерпретаційного змісту диригентсько-хорової підготовки. Визначено перспективи розвитку професійних компетентностей майбутнього хорового диригента в умовах цифрової трансформації мистецької освіти.

Біографії авторів

Ольга Дмитрівна Чурікова-Кушнір, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича (м.Чернівці, Україна)

Чурікова-Кушнір Ольга Дмитрівна – професор, кандидат педагогічних наук, професор кафедри музики Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича (м.Чернівці, Україна). E-mail: o.churikova-kushnir@chnu.edu.ua

Зоя Василівна Софроній, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича (м.Чернівці, Україна)

Софроній Зоя Василівна – доцент, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музики Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича (м.Чернівці, Україна). E-mail: z.sophroniy@chnu.edu.ua

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-26