ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ЕТИЧНИХ ОСНОВ ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ В АДАПТАЦІЙНОМУ ПЕРІОДІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО АКТОРА
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2023-106-2-194-204Ключові слова:
майбутній актор, етика, навчальний колектив, творчість, мистецтво, театр, педагог, суспільство, студент, фахові дисципліни, адаптпція, метод, творчий потенціал, етюд, вистава, роль, професійне спілкуванняАнотація
Стаття присвячена аналізу проблем, пов'язаних з формуванням етичних основ професійного спілкування в адаптаційному періоді фахової підготовки майбутнього актора. У цьому періоді студенти акторських спеціальностей зіштовхуються з численними викликами, пов'язаними з професійною і соціальною адаптацією, що вимагає налагодження взаємодії з колегами, викладачами та іншими співробітниками вищого навчального закладу. Автори роблять акцент на специфічних особливостях професійної діяльності актора, на засобах формування професійних умінь та навичок, що є можливим лише в атмосфері доброзичливості та педагогічної уваги, з урахуванням правил професійної етики у взаємовідносинах між студентами і викладачами фахових дисциплін. Досліджуються важливі аспекти етики, такі як взаємоповага, толерантність, співпереживання та емпатія, що необхідні для побудови успішних міжособистісних відносин та сприйняття професійному зростанню актора. У статті аналізуються проблеми формування морально-етичних норм професійного спілкування майбутніх акторів у навчальному колективі та надаються рекомендації для покращення етичних навичок і побудови успішних міжособистісних відносин у студентському середовищі. У статті також розглядаються проблеми формування взаємовідносин між студентами і викладачами, важливі засади педагогічного спілкування, які сприяють успішному навчанню; розглядаються основні етичні принципи спілкування – взаємоповага, чесність та відкритість, надаються поради щодо формування етичних навичок у студентів та викладачів. Зокрема, звертається увага на важливість активного слухання, відкритого сприйняття думок та взаєморозуміння.