МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО ЯК ЗАСІБ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ КНР
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-108-1-18-27Ключові слова:
патріотичне виховання, пісенний репертуар, музичне мистецтво, національні традиції, народна музика, пісенна творчість, емоційне сприйняття музичних творівАнотація
У статті розглянуто патріотичне виховання молодших школярів в загальноосвітній школі КНР за допомогою музичного (пісенного) мистецтва, яке має здійснюватися на пісенному матеріалі відповідного змісту, що є взірцем справжнього гуманізму, духовності та моральності, і спрямованого на збереження співочої культури та духовних традицій. Загалом китайські вчені єдині в думці, що музичне мистецтво допомагає здійснювати патріотичне виховання за допомогою колективного співу, в ході якого створюється особливе сприятливе середовище, де учні долучаються до національних музичних традицій, навчаються бути відповідальними та уважними один до одного, любити свою країну та малу батьківщину, цінувати життя та людське спілкування, прислухатися до своїх почуттів та почуттів інших людей, відчувати національну гордість, що у результаті створює благодатний ґрунт для формування патріотичних якостей. У статті доведено, що у патріотичному вихованні учнів молодших класів загальноосвітньої школи Китаю у ХХ ст. в музично-педагогічній освіті стало поєднання традиційного національного підходу, зокрема збереження звичайного для пісенної культури Китаю одноголосся, насичення змісту освіти традиційним музичним та співацьким репертуаром, навчання грі на національних музичних інструментах, та музично-педагогічних інновацій, серед яких спрямування музичної освіти на вирішення важливого завдання – індивідуального творчо-патріотичного розвитку учнів; включення в освітній процес хорового співу; збагачення музичного репертуару національними пісенними творами, а також світовими дитячими та класичними музичними творами; розвиток нових позакласних та позашкільних форм музичної освіти школярів, спрямованих на патріотичне виховання; проведення масштабних культурно-музичних заходів; створення системи патріотичного виховання у музично-педагогічній освіті.