ВИКОРИСТАННЯ УКРАЇНСЬКОГО МУЗИЧНОГО ФОЛЬКЛОРУ В ОРГАНІЗАЦІЇ СИСТЕМИ ЗАНЯТЬ З УЧНЯМИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЯК СПОСІБ ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО БАТЬКІВЩИНИ

Автор(и)

  • Ірина Шередько Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України https://orcid.org/0000-0002-7872-3503

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310-2022-103-1-279-289

Ключові слова:

ціннісне ставлення, Батьківщина, учні початкової школи, український музичний фольклор, народна пісня, народні інструменти, формування, проєкт

Анотація

У статті наголошується на важливості використання українського музичного фольклору в організації системи занять з учнями початкової школи. Вказується на потенціал музичного фольклору для формування ціннісного ставлення до Батьківщини молодших школярів. Стисло подається орієнтовна програма занять українським музичним фольклором для учнів початкової школи, що реалізується в позакласній роботі. Конкретизується тематика занять з молодшими школярами: «Вивчення українського музичного фольклору», «Фольклор народів України», «Український музичний фольклор в творчості сучасних виконавців», «Навчання гри фольклорних творів на сопілці» та «Виконавська діяльність». Акцентується увага на доцільності застосування в процесі залучення учнів початкової школи до українського музичного фольклору такої ефективної виховної технології, як проєктна. Наводиться приклад впровадження музично-фольклорного проєкту «Моє народнопісенне родинне дерево (улюблені українські народні пісні моєї родини)».

Однією з основних форм вивчення музичного фольклору визначається практична діяльність молодших школярів (навчання гри дітей на сопілці, системне залучення школярів до обрядових свят, виступів, концертів), що сприяє творчому використанню набутих знань школярами в реальному житті.

Підкреслюється, що заняття українським музичним фольклором допомагають учням початкової школи дієвіше пізнавати свій рідний край та його традиції, відчувати зв'язок минулого з сучасністю, пишатися героїчними подвигами захисників України в минулому і сьогоденні.

Робиться висновок, що організація системи занять українським музичним фольклором з учнями початкової школи має значні можливості для формування у молодших школярів ціннісного ставлення до Батьківщини.

Біографія автора

Ірина Шередько, Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України

Шередько Ірина Георгіївна – аспірант лабораторії інституційного виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України (м. Київ, Україна). E-mail: scheredkoira@ukr.net

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-11