Технології розвитку духовно-моральної компетенції педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти

Автор(и)

  • Павло Григорович Дрозд ТОВ «Софіївсько-Борщагівський ліцей «СОФІЯ» (с. Софіївська Борщаівка, Україна) https://orcid.org/0009-0004-3216-1519

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2025-111-1-29-37

Ключові слова:

педагогічний працівник, особистість, становлення, духовно-моральна компетентність, духовно-моральна зрілість, духовно-моральні цінності, духовно-моральне виховання, моральна свідомість

Анотація

У межах наукової статті визначено й обґрунтовано основні складники духовно-моральної компетентності педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти. Сформульовані технології розвитку та ефективності процесу педагогічного забезпечення становлення духовно-моральної компетентності особистості педагогічних працівників. Розкривається поняття компетентності в широкому смисловому діапазоні: як сукупність знань, умінь, навичок і способів дії індивіда в контексті певного предмета, галузі знань, що формуються у процесі навчання і слугує засобом досягнення мети навчання – розвитку духовно-моральної компетентності.
Визначаються проблеми розвитку духовно-моральноої компетентністі в підготовці та в спроможністі і потребі жити і працювати за національними духовно-моральними нормами; духовно-моральним розвитоком фахівця через усвідомлення Джерела духовності та моралі; формуванні відповідального ставлення до себе, членів своєї сім’ї, громади, суспільства, викладацької діяльності та результатів на основі духовно-моральних цінностей; застосування відповідних технологій духовно-моральної поведінки для утвердження особистого, сімейного та суспільного духовного здоров’я; усвідомлення ризиків, до яких призводить бездуховність, для власного здоров’я і поведінки, здоров’я і поведінки оточуючих людей.
Підкреслюється важливість педагогічного забезпечення процесу становлення духовно-моральної компетентності педагогічних працівників у тому, що цей процес спрямований не на розвиток у майбутнього фахівця адаптаційних механізмів, а на підготовку людини до духовно-морального, відповідального, духовно-активного вирішення виникаючих проблем в нових, у тому числі нестабільних кризових умовах в країні сьогодні.

Біографія автора

Павло Григорович Дрозд, ТОВ «Софіївсько-Борщагівський ліцей «СОФІЯ» (с. Софіївська Борщаівка, Україна)

Дрозд Павло Григорович – практичний психолог ТОВ «Софіївсько-Борщагівський ліцей «СОФІЯ» (с. Софіївська Борщаівка, Україна). E-mail: 777bethesda@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-26