Моделювання процесу формування дослідницької компетентності майбутніх фахівців промислової фармації
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2025-111-1-81-91Ключові слова:
дослідницька компетентність, дослідницька діяльність, майбутні фахівці промислової фармаціїАнотація
Робота присвячена питанням моделювання системи формування дослідницької компетентності майбутніх фахівців промислової фармації. Виділено основні складові педагогічного моделювання, зокрема об’єкт, предмет, мету, види, систему принципів. Визначено основні цільові завдання розвитку системи науково-дослідної роботи (НДР) студентів, виявлено принципи її організації. Акцентовано, що у системі виділених принципів системоутворюючим є принцип фундаментальності та професійної спрямованості. Визначено основні компоненти і напрямки дослідницької діяльності студентів як гуманітарні, природничо-наукові, технічні, інформаційні, а також обґрунтовано організаційні та психолого-педагогічні умови забезпечення ефективності науково-дослідної роботи студентів. Обґрунтовано доцільність багатоступеневої форми організації дослідницької діяльності студентів, а також розкрито сутнісну характеристику кожного ступеня. Актуалізується поетапне формування окреслених у роботі дослідницьких компетентностей з урахуванням специфіки професійної підготовки майбутніх фахівців промислової фармації. При цьому робиться наголос, що природничо-наукові знання є системотворчим початком у технічних дослідженнях, істотно впливаючи на якість підготовки випускників. У роботі також розкривається гуманістична спрямованість науково-дослідної роботи студентів, дається наукове обгрунтування моделі формування дослідницької компетентності майбутніх фахівців промислової фармації у процесі вивчення природничих дисциплін, визначено вплив науково-дослідницької діяльності на професійну підготовку майбутніх фахівців промислової фармації. Під час дослідження використано загальнонаукові методи, такі як аналіз сучасної наукової та навчальної літератури, інтернет-джерел, навчальних планів закладів вищої освіти (ЗВО), що готують майбутніх фахівців промислової фармації та синтез з метою визначення розробленості теми та перспектив її дослідження; систематизація знань з поставленої проблеми та узагальнення, які дозволили зробити висновки з отриманих результатів.