Соціально-психологічні та духовні функції французьких запозичень в англійській мові

Автор(и)

  • Олена Яковлівна Пантелєєва Національна академія Національної гвардіі України (м. Харків, Україна) https://orcid.org/0000-0002-5758-4866

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2025-111-1-92-100

Ключові слова:

французькі запозичення, англійська мова, соціолінгвістика, соціально-психологічні функції, духовні аспекти, культурна ідентичність, мовна взаємодія

Анотація

Ця стаття присвячена дослідженню соціально-психологічних і духовних функцій французьких запозичень в англійській мові, які протягом століть формували характер і структуру англійської лексики. Французька мова впливала на англійську не лише в історичному контексті, а й через культурні та соціальні аспекти, що також відображається у психологічних і духовних настановах носіїв мови. Процес запозичення французьких слів в англійську мову був не просто лексичним, а й соціокультурним феноменом, який впливав на ціннісні орієнтири та на сприйняття різних соціальних і культурних процесів. У статті французькі запозичення розглядаються з точки зору їхньої ролі у створенні певних соціально-психологічних і духовних контекстів, зокрема у формуванні культурної ідентичності, ідентифікації соціальних верств і груп, а також у впливі на світогляд через мову. Одним з аспектів дослідження є вплив французької лексики на англійську у контексті привнесення нових філософських, релігійних і естетичних концептів, що підсилює взаємодію між соціальними та культурними сферами в межах двох мов.
Мета роботи – визначити, як французькі запозичення в англійській мові функціонують у якості соціально-психологічних та духовних елементів, а також як ці елементи змінюють сприйняття культурних і соціальних настанов. У результаті дослідження виявлено ключові аспекти французьких запозичень, що відіграли важливу роль у розвитку англійської соціальної та культурної ідентичності.
Отримані результати можуть бути використані для подальших досліджень у сфері соціолінгвістики, лінгвокультурології та мовної психології. Вони також сприяють глибшому розумінню взаємодії мови, культури та свідомості.

Біографія автора

Олена Яковлівна Пантелєєва, Національна академія Національної гвардіі України (м. Харків, Україна)

Пантелєєва Олена Яковлівна – старший викладач кафедри філології, перекладу та стратегічних комунікації Національної академіі Національної гвардіі України (м. Харків, Україна). E-mail: panteleevamatlash@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-26