Використання комп’ютерних технологій в освітньому процесі підготовки майбутніх учителів інформатики

Автор(и)

  • Максим Максимович Роганов Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (м. Харків, Україна) https://orcid.org/0000-0001-6488-8692
  • Максим Львович Роганов Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (м. Харків, Україна). E-mail: maxmar1@ukr.net https://orcid.org/0000-0002-2153-6854

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2025-111-1-132-143

Ключові слова:

комп’ютерні технології, інформатизація освіти, прикладне та програмне забезпечення, учитель інформатики, інтерактивні методи навчання, хмарні технології

Анотація

В статті розкривається актуальна проблема сучасної освіти: використання комп’ютерних технологій в освітньому процесі підготовки майбутніх учителів інформатики; зазначається, що сучасні інформаційні технології є потужним інструментом прискорення прогресу в усіх сферах суспільного розвитку, одним із суттєвих чинників, що визначають конкурентоспроможність країни, регіону, галузі та окремої організації, визначають новий стиль життя суспільства в умовах інформатизації та глобалізація сучасного світу. Визначено завдання щодо використання комп’ютерних технологій в освітньому процесі підготовки майбутніх учителів інформатики в контексті викладання освітнього компонента «Прикладне та програмне забезпечення в освітньому процесі» щодо формування у здобувачів освіти знань, умінь та навичок використання системного, педагогічного програмного забезпечення в професійній діяльності, зокрема використання хмарних технологій в педагогічній професійній діяльності; формування знань щодо сучасного програмного забезпечення освітнього процесу; формування навичок роботи з інформаційно-комунікаційними технологіями, опановування методикою використання програмних засобів в педагогічній діяльності; формування знань щодо хмарних технологій в освітньому процесі; формування навичок розробки навчального середовища з використанням хмарних сервісів, завдяки чому вдосконалення організації викладання, підвищення індивідуалізації навчання; підвищення продуктивності самопідготовки студентів; індивідуалізація роботи самого викладача; прискорення тиражування та доступу до досягнень педагогічної практики; посилення мотивації до навчання; активізація процесу навчання, можливість залучення студентів до дослідницької діяльності; забезпечення гнучкості процесу навчання. Робиться висновок, що упровадження у сферу освіти, зокрема у процес професійної підготовки майбутніх учителів інформатики, нових інформаційних технологій дає змогу якісно змінити зміст, методи та організаційні форми навчання, створити додаткові можливості, надати доступ до значного обсягу навчальної інформації; забезпечити образно-наочну форма подання матеріалу та підтримати активні методи навчання; забезпечити інформаційні технології відповідним науково-методичним матеріалом.

Біографії авторів

Максим Максимович Роганов, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (м. Харків, Україна)

Роганов Максим Максимович: кандидат педагогічних наук, доцент, викладач кафедри інформатики Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (м. Харків, Україна). E-mail: maxipro1987@gmail.com

Максим Львович Роганов, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (м. Харків, Україна). E-mail: maxmar1@ukr.net

Роганов Максим Львович – кандидат технічних наук, доцент кафедри інформатики Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (м. Харків, Україна). E-mail: maxmar1@ukr.net

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-26