ДО ПИТАННЯ ОРГАНІЗАТОРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310-2021-100-1-72-82Ключові слова:
прикордонна служба, педагогічні умови, майбутні офіцери-прикордонники, організаторська компетентність, компетентністьАнотація
У статті проаналізовано проблему реформування прикордонної служби України завдяки удосконаленню підготовки майбутніх офіцерських кадрів відомства. Розкрито сутність та статус компетентнісного підходу у системі вищої освіти України, представлено визначення компетентності та організаторської компетентності як здатність щодо здійснення департаменталізації; здатність щодо делегування повноважень; здатність щодо оцінки та визначення кількості персоналу, тобто «контрольного діапазону»; здатність до здійснення вертикального та горизонтального узгодження діяльності, тобто координації дій у прикордонному підрозділі). Проаналізовано зміст поняття «організація», а також основних теорій організації, зосередившись на її класичному варіанті. Представлено основні напрямки наукових досліджень з проблеми формування організаторської компетентності в майбутніх офіцерів-прикордонників. Педагогічними умовами є: розвиток мотивації майбутніх офіцерів-прикордонників щодо здійснення організаційної професійної діяльності; використання в освітньому процесі інноваційних технологій з метою формування професійно-організаторських знань; розроблення структурованого спецкурсу з метою формування організаторських умінь та навичок майбутніх офіцерів-прикордонників; формування рефлексивної культури майбутніх офіцерів-прикордонників. Сформульовано висновки дослідження та перспективи подальших наукових пошуків (визначення результативних методик, прийомів та технологій у формуванні організаторської компетентності в майбутніх офіцерів-прикордонників, формулювання наскрізних та специфічних методичних рекомендацій науково-педагогічним працівникам щодо формування зазначеної компетентності в майбутніх фахівців).