ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ВИКЛАДАННЯ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У НІМЕЧЧИНІ
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310-2021-100-1-235-246Ключові слова:
викладання фахових дисциплін, вища освіта, теорії та методики освітнього процесу, навчальні заклади, вища школа, процес навчанняАнотація
У статті охарактеризовано особливості організації вищої освіти в ЄС, розглянуто та проаналізовано досвід викладання соціально-педагогічних дисциплін в Німеччині як регіональному лідері. Висвітлено актуальність даного дослідження для здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників Донбаського державного педагогічного університету, який має тісні зв’язки з організаторами різноманітних освітніх проєктів у ФРН. Проаналізовано структуру, основні теорії та методики викладання соціально-педагогічних дисциплін та їх впровадження в окремо взятих аспектах вітчизняного освітнього процесу, пов’язаного з прискоренням оновлення національних інститутів вищої освіти у відповідності із європейськими стандартами та вимогами. Проаналізовано останні наукові дослідження, присвячені проблемам реформування, модернізації та інтернаціоналізації системи вищої освіти Німеччини, а також необхідності створення загальнонаціональних стандартів якості вищої освіти. Розглянуто загальні організаційні принципи системи вищої освіти, кількісний та якісний склад вищих навчальних закладів, особливості підготовки соціальних працівників, специфіку викладання фахових дисциплін та організацію допрофесійної, вступної, спеціалізованої та професійної практики для даної групи здобувачів. Схарактеризовано відмінності та загальні риси, притаманні освітнім системам підготовки майбутніх соціальних працівників усіх німецьких автономних земель. Виокремлено принципи навчання майбутніх фахівців, які відбуваються на чотирьох рівнях. Зазначено, що весь навчальний процес зорієнтований на формування професійних компетенцій, використання інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання. Визначено позитивні здобутки соціально-педагогічної роботи в Німеччині. Закцентовано перспективність експериментального запозичення елементів освітньої системи ФРН.