ЗДОРОВ’Я І ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ СТУДЕНТІВ ЯК ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ДУХОВНОЇ КУЛЬТУРИ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310-2021-101-2_1-149-164

Ключові слова:

здоров’я, здоровий спосіб життя, педагогічні технології, здоров’язбережувальний потенціал рухової активності, культура здоров’я, духовна культура, студенти закладів вищої освіти

Анотація

ORCID 0000-0002-7724-2628

У статті обґрунтовано доцільність впровадження в навчально-виховний процес студентів педагогічних технологій, які сприяють розвитку компетентностей щодо відповідального ставлення до здоров’я і здорового способу життя. Визначено критерії (мотиваційно-цільовий, когнітивно-дієвий, рефлексивно-особистісний), показники та рівні сформованості таких компетентностей як чинників духовної культури особистості. Експериментальна перевірка ефективності впливу педагогічних технологій на формування відповідального ставлення студентів до здоров’я і здорового способу життя здійснювались на базі кафедр теоретичних, методичних основ фізичного виховання і реабілітації; фізичної терапії, фізичного виховання і біології; науково-дослідної лабораторії духовного й фізичного виховання дітей та учнівської молоді ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (Слов’янськ), а також фізичної реабілітації Національного університету «Чернігівська політехніка» (Чернігів). До експериментально-дослідної роботи було залучено 25 студентів другого курсу факультету фізичного виховання; 42 студенти першого і другого курсів факультету психології, економіки й управління та 47 студентів першого і другого курсів філологічного факультету. Встановлено позитивну динаміку формування відповідального ставлення до здоров’я і здорового способу життя у студентів експериментальних груп, яка характеризується зростанням високого рівня на 19,2 % (в контрольних групах – на 2,3 %) та зниженням низького рівня на 31,7 % (в контрольних групах – на 3,1 %). Доведено, що впроваджені педагогічні технології, а також критерії та показники розвитку відповідального ставлення студентів до здоров’я і здорового способу життя є ефективними чинниками формування духовної культури особистості.

Біографії авторів

Володимир Пристинський, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

Пристинський Володимир Миколайович – кандидат педагогічних наук, професор; кафедра теоретичних, методичних основ фізичного виховання і реабілітації ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м. Слов’янськ, Україна). E-mail: v.prystynskyi@hotmail.com

Тетяна Пристинська, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

Пристинська Тетяна Миколаївна – магістр фізичного виховання, старший викладач кафедри фізичної терапії, фізичного виховання і біології ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м. Слов’янськ, Україна). E-mail: v.prystynskyi@hotmail.com

Володимир Зайцев, Національний університет «Чернігівська політехніка»

Зайцев Володимир Олексійович – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри фізичної реабілітації Національного університету «Чернігівська політехніка» (м. Чернігів, Україна). E-mail: v.zaytsev@ukr.net

Юрій Майдіков, Національний університет «Чернігівська політехніка»

Майдіков Юрій Леонідович – доктор медичних наук, професор, професор кафедри фізичної реабілітації Національного університету «Чернігівська політехніка» (м. Чернігів, Україна). E-mail: maydikov@ukr.net

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-17