ДУХОВНА БЕЗПЕКА: ДУХОВНА КУЛЬТУРА ТА МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

  • Марина Роганова Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0000-0003-3616-2282
  • Світлана Рашидова Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля https://orcid.org/0000-0002-2573-4276
  • Максим Роганов Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0000-0001-6488-8692

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2022-104-2-97-112

Ключові слова:

духовна безпека, духовна культура, духовні цінності, духовний розвиток, духовна самореалізація, студенти, заклад вищої освіти

Анотація

В статті розкривається проблема духовної безпеки особистості на основі виховання духовної культури та моральних цінностей як процесу, якому притаманні єдність змісту, форм, засобів і методів освіти, що стимулює духовний розвиток майбутніх спеціалістів. Визначені завдання цього процесу: формування патріотизму, високих духовних потреб та інтересу до духовного розвитку і самовдосконалення, визначення свого місця в діалозі культур, виховання здатності до сприйняття творів мистецтва, а також розвиток культурного самопізнання.
Надається змістовна характеристика духовної культури студентів, зокрема визначено: духовно-етичні цілі, цінності, переконання, мотиви і значення, якими керується студент в своїй діяльності; етичні знання, уміння, здібності пов'язані із засвоєнням і застосуванням етичних норм, принципів, правил; гуманізація і гармонізація стосунків; оволодіння духовно-етичною культурою нації, країни, цивілізації; прагнення до духовно-етичного саморозвитку, самоудосконалення, самореалізації в професійній сфері; особистісний досвід духовно-етичної діяльності.
Визначено умови забезпечення духовної безпеки особистості: академічна свобода; доброзичлива атмосфера; гуманний стиль спілкування і поведінки; співпраця, співтворчість; створення ситуацій успіху; заохочення і стимулювання самостійності, самопізнання, самоврядування, саморозвитку і самореалізації.

Біографії авторів

Марина Роганова, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

Роганова Марина Вікторівна – завідувач кафедри теорії та методики дошкільної освіти Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (м. Харків, Україна). E-mail: marinavik@ukr.net

Світлана Рашидова, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

Рашидова Світлана Станіславівна – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля (м. Київ, Україна). E-mail: svetlana101068@gmail.com

Максим Роганов, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

Роганов Максим Максимович – кандидат педагогічних наук, викладач кафедри інформатики Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (м. Харків, Україна). E-mail: maxmar1@ukr.net

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-12