ДУХОВНА БЕЗПЕКА: ДУХОВНА КУЛЬТУРА ТА МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ ОСОБИСТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2022-104-2-97-112Ключові слова:
духовна безпека, духовна культура, духовні цінності, духовний розвиток, духовна самореалізація, студенти, заклад вищої освітиАнотація
В статті розкривається проблема духовної безпеки особистості на основі виховання духовної культури та моральних цінностей як процесу, якому притаманні єдність змісту, форм, засобів і методів освіти, що стимулює духовний розвиток майбутніх спеціалістів. Визначені завдання цього процесу: формування патріотизму, високих духовних потреб та інтересу до духовного розвитку і самовдосконалення, визначення свого місця в діалозі культур, виховання здатності до сприйняття творів мистецтва, а також розвиток культурного самопізнання.
Надається змістовна характеристика духовної культури студентів, зокрема визначено: духовно-етичні цілі, цінності, переконання, мотиви і значення, якими керується студент в своїй діяльності; етичні знання, уміння, здібності пов'язані із засвоєнням і застосуванням етичних норм, принципів, правил; гуманізація і гармонізація стосунків; оволодіння духовно-етичною культурою нації, країни, цивілізації; прагнення до духовно-етичного саморозвитку, самоудосконалення, самореалізації в професійній сфері; особистісний досвід духовно-етичної діяльності.
Визначено умови забезпечення духовної безпеки особистості: академічна свобода; доброзичлива атмосфера; гуманний стиль спілкування і поведінки; співпраця, співтворчість; створення ситуацій успіху; заохочення і стимулювання самостійності, самопізнання, самоврядування, саморозвитку і самореалізації.