ОСОБЛИВОСТІ ОСВІТИ НОВОГО СТОЛІТТЯ: ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2023-107-3-15-26

Ключові слова:

освіта, педагогіка, синергетичий підхід, учні, студенти

Анотація

У статті висвітлені особливості освіти нового століття, тенденції та перспективи розвитку освіти в умовах сучасних змін і вимог. Вчені зазначають, що темп життя сучасної людини вищий за той, що був декілька років тому, та незрівнянно швидший порівняно з минулими сторіччями. Фізіологія людини не в змозі настільки швидко адаптуватись. Увагу педагогів привертає факт відставання етичних імперативів від рівня змін у технічному та енергоінформаційному середовищі. Вченими аналізується синергетична парадигма пізнання світу, становлення та головні риси педагогічної синергетики, новітньої форми педагогічної рефлексії. Синергетичний підхід у навчанні з великою вірогідністю може ліквідувати наслідки розбіжностей у технічній, біологічній та психолого-духовній еволюції людства. Розкрити, яким чином це можливо зробити на практиці – мета прикладної галузі педагогічної науки та нашого дослідження. На шляху до цієї мети має бути вирішене питання гострої потреби у викладачах нового типу, майбутніх учителях основ здоров'я, здатних нетрадиційно підходити до вирішення різноманітних педагогічних ситуацій, які просто не могли виникнути до енергоінформаційного стрибка, в якому зараз перебуває людство. Проблемам використання синергетичного підходу в педагогіці, осмислення та оптимізація відомих педагогічних систем з точки зору формування гармонійної творчої особистості присвячені дослідження вітчизняних та зарубіжних вчених.

У статті показано, як вітчизняні вчені, педагоги винаходять шляхи пошуку найбільш ефективних методів модернізації освітніх технологій згідно з викликами сучасності. Реалізація відбувається через сучасні технології навчання, які поєднуються з синергетичним підходом завдяки розумінню педагогіки як складної системи, якій притаманні риси відкритості, складності та системності.

Біографії авторів

Марія Гончаренко, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

Гончаренко Марія Степанівна – доктор біол. наук, професор Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди (м. Харків, Україна). Е-mail: m.goncharenko08@ gmail.com

Ольга Мірошниченко , Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

Мірошниченко Ольга Миколаївна – кандидат педагогічних наук, секретар ректора, старший викладач кафедри спеціальної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди (м. Харків, Україна). Е-mail: olha.miroshnichenko@hnpu.edu.ua

Анастасія Шевченко , Харківська державна академія фізичної культури

Шевченко Анастасія Кирилівна – студентка Харківської державної академії фізичної культури (м. Харків, Україна). Е-mail: а.goncharenko1997@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-22