ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ІНСПЕКТОРІВ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Світлана Калаур Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0001-8099-9392
  • Микола Наголюк Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0009-0009-7845-4655

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-108-1-52-65

Ключові слова:

молодші інспектори прикордонної служби, професійна підготовка, інформаційно-комунікаційна компетентність, інформаційно-комунікаційні технології, професійно важливі якості

Анотація

У статті аналізуються особливості формування інформаційно-комунікаційної компетентності (далі – ІКК) молодших інспекторів прикордонної служби (далі – МІПС) та окреслюються шляхи вирішення цієї проблеми у процесі професійної підготовки у відомчих закладах освіти Державної прикордонної служби України (далі – ДПСУ). Визначено, що інтенсивний розвиток інформаційно-комунікаційних технологій та сучасних систем телекомунікації у сфері охорони кордону постійно впливає на підвищення вимог до молодших інспекторів прикордонної служби щодо інформаційної, а також комунікативної складової професійної компетентності особистості. Особливості сучасної професійної діяльності молодшого складу персоналу ДПСУ вимагають від них бути інформаційно-компетентною особистістю, що потребує сформованих навичок ефективної взаємодії з інформаційним середовищем, що передбачає досягнення певного рівня інформаційно-комунікаційної компетентності. Виокремлено основні чинники посилення ролі ІКК МІПС на сучасному етапі розвитку прикордонного відомства: активний розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (далі – ІКТ) і їх застосування у військово-професійній діяльності персоналу ДПСУ; постійне збільшення об’єму технічної та військово-професійної інформації, необхідної для забезпечення ефективної оперативно-службової діяльності прикордонників молодшої ланки; розширення функцій молодшого персоналу ДПСУ у питаннях застосування інформаційних, технічних засобів професійної діяльності; стрімкий розвиток інноваційних процесів у сфері професійної підготовки МІПС, що передбачає підготовку викладацького складу відомчих закладів освіти ДПСУ до роботи в сучасному інформаційно-освітньому середовищі закладів освіти із використанням ІКТ. Доведено, що забезпечення розвитку ІКК дозволить молодшим інспекторам прикордонної служби відповідати вимогам часу, особливо в умовах повномасштабного вторгнення в Україну, та встигати за розвитком сучасних ІКТ.

Біографії авторів

Світлана Калаур , Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Калаур Світлана Миколаївна – доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної роботи та менеджменту соціокультурної діяльності, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (м. Тернопіль, Україна). E-mail: svitlanakalaur@gmail.com

Микола Наголюк, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Наголюк Микола Васильович – здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)», Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (м. Тернопіль, Україна). E-mail: naholiuk111@ukr.net

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-11