ТЕАТРАЛЬНЕ АУДІАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО В НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-108-1-109-118Ключові слова:
аудіальна театральна комунікація, аудіомедіапростір, аудіотеатр, естетичне виховання, театральне аудіальне мистецтво, учнівська молодьАнотація
Стаття пропонує оновлення естетико-виховного процесу учнівської молоді з використанням аудійної театральної комунікації. Окреслено коло проблем, що потребують негайного вирішення. Серед них: домінування візуальних медіа над текстуальними і, звідси, мовленнєва недбалість, що шкодить позитивному спілкуванню і способу взаємодії між людьми, примітивізація сприйняття та мислення. Припускається, що одним з потужних засобів подолання цієї картини може стати аудіомедіапростір, зокрема аудіальна театральна комунікація, що спирається на такі засоби виразності, як голосові контрасти, відтінки, напівтони тощо, сприяючи учням почути через голос людину, її долю, і творчо реалізувати цінності справжнього життя. На прикладах вперше розробленої інтеграції театрального аудіомистецтва в урок старшої школи представлено варіанти створення атмосфери мистецького спілкування учнів, що налаштовують на сприйняття і вироблення власного ціннісно-естетичного самовизначення. Ці шляхи передбачають слухання і можливість самому брати участь у створенні аудіального театрального продукту на матеріалі вивчення мистецтва європейського культурного регіону. Запропоновано творчі завдання, розраховані на наслідувальну та інтерпретаційну діяльність учнів в процесі індивідуальної колективної театральної творчості.