ДОВІРА ЯК КЛЮЧОВА ЦІННІСТЬ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА В ДОШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-109-2-6-14Ключові слова:
довіра, партнерство, педагогічна взаємодія, партнерські стосункиАнотація
Стаття присвячена аналізу основних підходів до визначення поняття довіри, її функції та ролі у контексті соціально-педагогічного партнерства. Дістав подальшого розвитку підхід щодо визначення довіри як однієї з базових цінностей, які забезпечують ефективність партнерських відносин між учасниками освітнього процесу. Акцентується на тому, що довіра є необхідною умовою для створення сприятливого психологічного клімату, який сприяє всебічному розвитку дітей та їх успішній соціалізації. Зазначено, що довіра сприяє підвищенню мотивації дітей до навчання та їхньої активності у пізнавальній діяльності. Розглядаються різні чинники, що впливають на формування довіри, зокрема, відкритість і чесність у комунікації, взаємоповага та взаємодопомога між учасниками освітнього процесу. Особлива увага приділяється ролі педагогів у формуванні довіри, а також значенню батьків у цьому процесі. Наголошується, що довіра між педагогами та батьками є основою для створення партнерських відносин, які сприяють підвищенню якості освітнього процесу та розвитку дітей. Підкреслюється важливість систематичної роботи над розвитком довірчих відносин та створення умов для постійної відкритої комунікації між усіма учасниками освітнього процесу. Загалом, стаття робить внесок у розуміння значущості довіри як ключової цінності соціально-педагогічного партнерства та надає практичні рекомендації для її зміцнення у закладах дошкільної освіти. Зокрема, акцентовано на тому, що для встановлення довірчих відносин з дітьми у процесі партнерської взаємодії доцільно упроваджувати в освітній процес інноваційну педагогічну технологію «Створення ситуації успіху» А. Бєлкіна.