ВИКОРИСТАННЯ ЧАТ-БОТІВ У РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-109-2-119-131Ключові слова:
чат-бот, месенджер, Telegram, заклад загальної середньої освітиАнотація
Очевидно, що в наш час смартфони відіграють величезну роль в житті суспільства. І звісно, що в першу чергу це стосується молоді. Складно знайти молоду людину, яка б не використовувала різноманітні сервіси для онлайн спілкування, як-от соціальні мережі чи месенджери. Подібні сервіси наразі дозволяють створювати об’єднання людей в групи за спільними інтересами, де вони можуть обмінюватися різноманітною інформацією, спілкуватися, дискутувати чи просто отримувати матеріали інформаційного характеру від власника спільноти. Зараз також набирають все більшої популярності й автоматизовані системи, які дозволяють без безпосередньої участі власника спільноти отримувати ту чи іншу інформацію за запитом користувача. Такі системи називаються чат-ботами. Зрозуміло, що подібні чат-боти можуть значно спростити роботу власника спільноти та звільнити його від необхідності відповідати на одні й ті самі запитання окремо кожному користувачу. Наприклад, Інтернет провайдер може налаштувати чат-бот для відповідей на самі розповсюджені запитання, як-от: «Дізнатися баланс по рахунку», «Дізнатися доступні для підключення тарифи», «Контактні дані» і т.д.; кабінет стоматолога може використовувати чат-бот для автоматизації запису клієнтів, надання інформації щодо видів та вартості послуг чи інформації про лікарів, що працюють у закладі.
Звісно, що при певній адаптації можна використовувати чат-боти й в освітньому процесі, в тому числі й у закладах загальної середньої освіти. В даній статті розглядається можливість використання чат-боту Telegram вчителями інформатики для організації освітнього процесу. Розглянуто різноманітні способи створення чат-ботів для месенджеру Telegram та наведено їх основні переваги та недоліки. Проведено порівняльний аналіз різноманітних інструментів та надано рекомендації щодо використання тих чи інших засобів вчителями інформатики в закладах загальної середньої освіти при організації освітнього процесу.