Модель лідерства у військовій освіті: порівняльний аналіз на основі світових підходів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-110-3-16-27

Ключові слова:

лідерство, військове лідерство, модель військового лідерства, військова освіта, підготовка військових лідерів

Анотація

У статті розглянуто поняття «військовий лідер» як авторитетна особистість, яка має можливість ухвалювати ключові рішення відповідно до його інтересів та характеру загальної діяльності. Такий лідер, на основі його компетентності й характеру, системи цінностей та мотивації, здатен забезпечити успішне виконання завдань, згуртовувати особовий склад для злагодженої роботи та максимально задовольняти індивідуальні потреби військовослужбовців, ведучи їх до досягнення поставленої мети. Військовими лідерами стають завдяки постійному розвитку та досягненню досконалості, поєднуючи практичну підготовку та отриманий досвід. Розглянуто ключові напрямки лідерських якостей військовослужбовців та особливості підготовки з їх формування та розвитку. Сьогодні методологія «Лідерство засноване на характері» вивчається та популяризується у всьому світі, в Україні за нею працюють в освітній галузі також. Відповідно до неї, лідер має володіти певними чеснотами (загалом 11) з трьох загальних складових: компетенції (інтелект, людський капітал, організація, бізнес та стратегія), відданість (залученість, прагнення та жертовність), характер: цінності, риси, чесноти.

Біографія автора

Ася Мохамедівна Бузід, Військова академія (м. Одеса, Україна)

Бузід Ася Мохамедівна – аспірантка Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України, Начальник групи психолого-педагогічного забезпечення підготовки військових фахівців відділу психологічної підтримки персоналу Військової академії (м. Одеса, Україна). Е-mail: abouzed27@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-29