Особливості організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з виховання духовно-практичної позиції у здобувачів освіти
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-110-3-192-202Ключові слова:
духовність, духовно-практична позиція, освітній процес, цінності, виховна модель, здобувачі освіти, дошкільні закладиАнотація
У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми формування духовно-практичної позиції серед здобувачів дошкільної освіти, яка є актуальною проблемою сучасного освітнього простору. Це обумовлено тим, що саме на етапі дошкільного навчання закладаються основи моральних орієнтацій, цінностей, емоційної стійкості, що є важливими для їх подальшого розвитку в умовах мінливого суспільства.
Оскільки діти в цей період активно соціалізуються, виховання духовно-практичної позиції стає важливою складовою їхнього гармонійного розвитку. У зв’язку із цим дана стаття спрямована на розкриття та представлення власної виховної моделі освітнього процесу, яка спрямована на розвиток духовно-практичної позиції у здобувачів дошкільної освіти. Ця модель базується на інтеграції духовних цінностей у навчальний процес, що дозволяє формувати в дітей моральні орієнтири, розвивати критичне мислення, здатність до самостійних рішень і соціальної відповідальності. Модель передбачає не лише виховання через навчальні практики, а й створення спеціального освітнього середовища, яке сприяє розвитку емоційної зрілості, здатності до співпраці, взаємоповаги, а також толерантності та доброзичливості.
Провідними методами для дослідження окресленої проблеми є метод аналізу навчальних програм, виховних моделей, метод спостереження за дітьми дошкільного віку, метод опитування та анкетування батьків, що дозволяє комплексно підійти до створення власної виховної моделі освітнього процесу. У статті розкриті та обґрунтовані складові виховної моделі, які забезпечать гармонійний розвиток дітей дошкільного віку та зміцнять їх духовно-практичну позицію.
Матеріали статті стануть корисними для використання в освітньому просторі закладів дошкільної освіти для успішного формування духовно-практичної позиції дитини в дошкільному віці.