Аксіологічний контекст професійної підготовки майбутніх учителів історії в університетах Республіки Польща

Автор(и)

  • Геннадій Семенович Черевичний Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0001-9094-8732

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-110-3-203-212

Ключові слова:

професійна підготовка, майбутній учитель історії, університети, аксіологічний підхід, ціннісно-орієнтована парадигма, зарубіжний досвід, Республіка Польща

Анотація

У статті обґрунтовано аксіологічний складник як компетентнісно-орієнтований чинник професійної підготовки майбутніх учителів історії в університетах Республіки Польща. Проаналізовано праці українських і польських учених, у яких представлено результати досліджень аксіологічного складника особистісно-орієнтованої підготовки педагогічних кадрів, етично-морального контексту формування і становлення педагогічної думки, зокрема у векторі професійної підготовки майбутніх учителів історії. Розглянуто досвід Республіки Польща в аксіологічному контексті професійної підготовки майбутніх учителів історії та підкреслено вагомість ціннісно-мотиваційного аспекту в освітньому процесі з формування професійної компетентності у педагогічних кадрів історичного спрямування. Підкреслено значущість набуття аксіологічних компетенцій майбутніми учителями історії, що є актуальним чинником для здійснення ними педагогічної діяльності у закладах загальної середньої освіти. Наголошено на ролі класичних університетів у збереженні ціннісних традицій та пріоритетів становлення майбутніх педагогів-істориків. Визначено перспективи щодо екстраполяції позитивного досвіду Республіки Польща в українську систему освіти, зокрема у професійну підготовку майбутніх учителів історії, зберігаючи вітчизняні аксіологічні наративи, морально-етичні аспекти й мотиваційно-особистісні привілеї.

Біографія автора

Геннадій Семенович Черевичний, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Черевичний Геннадій Семенович – кандидат історичних наук, доцент, доцент кафедри новітньої історії України історичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, докторант Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України (м. Київ, Україна). E-mail: gscherevichnyj@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-29