ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОМУ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310-2022-103-1-187-198

Ключові слова:

цифрові технології, професійно-педагогічний розвиток педагога, інтернет-ресурси, онлайн курси, цифрова грамотність

Анотація

У статті схарактеризовано цифрові технології у професійно-педагогічному розвитку педагога.

Зазначено, що використання цифрових технологій або інтернет-ресурсів у процесі викладання різноманітних навчальних дисциплін сьогодні вважається одним із актуальних питань освіти. Головним із ефективних рішень цього питання вважається застосування електронних видань навчальних комплексів та навчально-методичних матеріалів.

Доведено, що зазначені технології цінні тим, що вони надають вільний доступ до інформаційних, навчальних матеріалів, сприяють використанню в навчальному процесі відео-, аудіо файлів. Існує практика активного використання он-лайн уроків, вебінарів, інтегрованих практичних занять, лабораторних робіт. Відкриваються нові можливості для наукової роботи, зокрема, групових, колективних досліджень, інтерактивної проєктної діяльності, а також проведення тренінгів, он-лайн комунікації з вчителями-колегами та ін..

З’ясовано, що процес цифровізації освіти та будь-яких інших сфер життя людини передбачає формування у неї цифрової (інформаційної) культури, що дозволяє грамотно використовувати можливості, що відкриваються, і органічно входити в середину інформаційного суспільства.

Готовність освітніх закладів до професійної підготовки фахівців цифрового товариства вимагатиме не лише подальшої техніко-технологічної модернізації сфери освіти, а й підготовки (перепідготовки) професорсько-викладацького складу: розвитку цифрової грамотності; формування здатності оцифровувати навчально-методичний матеріал та використовувати його в педагогічній практиці; уміння розробляти електронні підручники з елементами інтерактивних технологій та програмованого навчання, створювати масові відкриті освітні курси та здійснювати навчальний процес в онлайн та/або змішаному режимі, включаючи навички ефективної комунікації.

Біографії авторів

Тетяна Потапчук, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Потапчук Тетяна Володимирівна – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника» (м. Івано-Франківськ, Україна). E-mail: tatvolod@ukr.net

Іванна Пукас, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

Пукас Іванна Леонідівна – кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методик дошкільної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, (м. Кам’янець-Подільський, Україна). E-mail: pukas.ivanna@gmail.com

Тарас Серман, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Серман Тарас Васильович – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичного виховання Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна). E-mail: mtaras79@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-11