ВІДРОДЖЕННЯ ТРАДИЦІЙ ДИТЯЧОГО ХОРОВОГО ВИКОНАВСТВА В УКРАЇНІ У ХХІ СТОЛІТТІ
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310-2022-103-1-223-232Ключові слова:
дитяче хорове виконавство, дитячи хорові школи, хорове мистецтво, музична культура, хор, хоровий спів, хоровий колектив, шкільний хор, дитяча хорова студія, діти, підростаюче покоління, традиції, дитяча творчість, хорові конкурси, фестиваліАнотація
У статті досліджуються історія розвитку дитячого хорового виконавства в Україні з другої половини ХХ століття до наших часів, проаналізовано діяльність та творчі досягнення дитячих хорових шкіл як центрів виховання у підростаючого покоління любові до хорового мистецтва.
Підкреслено, що в Україні існують давні традиції дитячого хорового виконавства та накопичено чималий практичний досвід виховання дітей у хорових колективах.
Автор статті зазначає, що існує факт суттєвого зменшення значення дитячого хорового виконавства в навчально-виховних закладах освіти, що потребує відродження, збереження та збагачення традицій дитячого хорового виконавства в Україні.
Проаналізував досвід практичної діяльності дитячих хорових колективів в Україні, автор констатує, що хоровий спів завжди був найбільш доступний, емоційний вид дитячої колективної творчості, який має вплив на духовний, емоційний, естетичний розвиток дітей.
Автор статті зазначає, що вокально-хорове виховання впливає на формування музичної культури підростаючого покоління.
Підкреслено, що існує необхідність відродження традицій масового дитячого хорового виконавства в Україні, що полягають у прищепленні в підростаючого покоління любові до національного музичного мистецтва шляхом залучення до хорової діяльності; особистісного розвитку та творчої реалізації кожного учасника хору; концертної діяльності; активної участі у конкурсах та фестивалях, де хорові колективи зможуть гідно представляти та популяризувати українське хорове мистецтво не тільки у межах нашої країни, а й закордоном.